אם אתם קוראים מאמר כזה אתם ככל הנראה מבינים את החשיבות של בניית אתר לעסק שלכם. באמצעות ניווט אנשים באינטרנט לאתר שלכם, תוכלו לגרום להם לעבור תהליך הבשלה שבין לקוחות פוטנציאליים (אנשים מתעניינים המחפשים מידע ויכולים למצוא אותו באתרכם), לבין לקוחות משלמים. על מנת להעביר את הלקוחות תהליך זה, תצטרכו אתר מקצועי ונוח ששם דגש על חווית משתמש וכאמור מותאם רספונסיבית. באתר צריך להיות תוכן איכותי שכתוב טוב ושהעיצוב יהיה מקצועי ונוח לגלישה, צפייה וקריאה.
טווחי מחירים לבניית אתר לעסק
אתר מקצועי לעסק יכול לנוע בין 2500 שח ל-5000 שח. טווח המחירים הוא גדול יחסית מכיוון שיש פרמטרים רבים שעשויים להשפיע על המחיר. זהו מחיר ממוצע כמובן וכי יש אחוז קטן של חברות בניית אתרים שגובות מחירים כפולים ומשולשים מאלה. ישנם אתרים הדורשים תכנות מתקדם, מערכות ותוספות שונות – כל אלה יכולות לייקר את האתר משמעותית. אתר תדמית, יחסית פשוט, עשוי לעלות כ-2500-3000 שח לערך לפני מע"מ.
פרמטרים מרכזיים העשויים להשפיע על מחיר השירות:
- גודל החברה – ככל שהחברה גדולה יותר, מעסיקה יותר עובדים ומחזיקה משרד גדול יותר – זו ללא ספק ערובה לעבודה טובה אך באותה מידה גם מחיר האתר יתייקר כדי לממן את כל אלה.
- איכות המוצר – חברה המשקיעה את משאביה לטובת פיתוח שירות/מוצר איכותי יותר, גם תגבה מחיר גבוה יותר עבור המוצר. מחיר המוצר לא תמיד משקף את איכות העבודה זה נכון, אך לרוב לא תראו אתר מאוד איכותי שנמכר ממש בזול.
- עיצובים \ תוכן – אם הוספתם לחבילה גם עיצוב לוגו לעסק, עיצובים אחרים או תכנים לאתר, גם אלה עשויים לייקר את מחיר בניית האתר שלכם.
- תוספות הדורשות תכנות – במידה ואתם רוצים גם מערכת או תוספת אחרת לאתר שלכם הדורשת עבודה של מתכנת, דעו כי שעת עבודה של מתכנת הנה יקרה ולרוב תוספת זו תהיה יקרה משמעותית ביחס למה שאתם מצפים.
- זמן עבודה – ככל שהפרויקט ידרוש זמן עבודה מוערך גדול יותר כך התמחור מראש יהיה גבוה יותר. ככל שהדרישה לאתר תהיה פשוטה יותר כך זמן העבודה יהיה קצר יותר והמחיר יהיה בהתאם.
- תקופת התחייבות – אם הלקוח מתחייב לחברה לשירות נוסף (לדוגמה קידום אתרים) או לצורך העניין שהוא משלם דמי ניהול ואחסון לחברת בניית האתרים לצורך אחסון האתר, הרי שהחברה מרוויחה גם מהתשלום החודשי הקבוע ולכן יכולה לתת הנחה מסוימת על האתר.